onsdag 6 januari 2010

tung i hela kroppen


onsdagen.. jag trodde verkligen att bara jag får sova ut så kommer jag vara som en ny människa idag. Men icke. Varje sak jag skulle göra kändes som en kraft ansträngning och svetten pärla sig i pannan. Och lägenheten såg ut som ett mindre kaos.. men nu är den ren o fin igen. Men det gick inte fort vill jag lova. Blir stressad för inget och måste sätta mig ner och bara andas, låter stört men det är så det har varit. Har jag något i kroppen eller är det min sorg som visar i fysiska lag?

Springer i tvättstugan igen, åh nej inte orkar vi springa med vardagligtvätt, utan har bokat grovtvättmaskinen.. Isaks matta blev inte så fräsch sist han var dålig om man säger så. Men nu hänger den i ett torkskåp så snart är den som ny igen.

Har beställt nya gardiner till vardagsrummet idag (shopping är bra för själen har jag hört), insåg att det var 2 årsedan jag bytte sist (utöver julgardinerna) jag gillar dem fortfarande, men lite nytt skulle inte skada. Denna gång blev det vanliga kanallängder istället för panel man annars kört hårt med.

Pojkarna har varit som små änglar idag, nästan i alla fall ha ha. Isak har vart i pulkabacken med en kompis och Eric har byggt tekniklegot han fick i Julklapp av sin morfar. nu på kvällen har de sett film som vi fick låna av Mattias, men när halva gått så tröttnade de och nu sitter de i Erics rum och leker med lego. (ovanligt eller?)

Hur har det gått med mitt mer hälsosammare jag då?? ingen träning så far ( det kommer , det kommer) men inget socker heller och vågen pekade redan neråt idag =). Sånt gillar vi.. bara komma igång med träningen oxå. Är så sugen på ett gymkort på "elins" gym (sirius), eftersom de även har barnvakt är det det som är mest intressant just nu. Hemmaträning fungerar men blir långtråkigt i längden.

1 kommentar:

  1. stackars lilla sara, det kan bara bli bättre =)

    Det tycker jag låter som en toppen idé, som sagt, hojta när du vill följa med bara =)

    SvaraRadera