tisdag 26 januari 2010

god morgon??

morgonen

idag sliter jag med två trötta och vresiga pojkar som varken vill vakna eller klä sig och varje moment är jooooobbbiigt. Det brukar inte vara så här illa, Isak brukar vara pigg på morgonen och är lätt att ha att göra med. Själv är jag oxå ganska trött trots jag la mig 21.15 och somna därefter. Har kankse lite o ta igen ha ha.

våra morgon rutiner , tidiga morgonar

Jag går upp mellan 05-05.30 (oftast det senare)
går ner som en zoombie och sätter på kaffe
letar som en galning efter något att ha på mig. svär för mig själv att jag inte fixat det kvällen innan
sminkar mig och fixar håret

06.00 väcker pojkarna
plockar fram kläder .( de är för trötta och jag orkar inte bråka, därför gör jag det åt dem)svär för mig själv att jag inte fixat det kvällen innan
tar en kopp kaffe
Isak brukar vara pigg och gör mig sällskap
kolla till Eric så han inte somnar om x 8-10 gånger

plockar ned i pojkarnas väskor med hjälp av Isak ( idrottkläder?? äpplen??).svär för mig själv att jag inte fixat det kvällen innan .
eric ligger förhoppningsvis död i soffan, annars tjatar jag lite till och börjar bli irriterad
borstar tänder alla 3, under tysnad . ev Isak som pratar. Jag o Eric är helst tysta på morgonen.
ca 06. 35-40 dags för ytterkläder. pojkarna , mest eric klär sig i slow motion
De promenerar bort till fritis där de får fruckost osv. Pratar med Eric att han får inte skrämma Isak på vägen idag heller.
06.45 plockar ned det sista som sva med till jobbet svär för mig själv att jag inte fixat det kvällen innan
knallar mot bussen

forsättning följer hur de ser ut sena morgonar.... det är lite annolunda..

1 kommentar: